Proiectul Erasmus+ „Promovarea egalității transnaționale și a achiziției școlare la elevi prin competențe digitale / Promoting transnational equality and students achievement through digital competences” a fost implementat în perioada 2020-2022 (18 luni), între parteneri din Suedia, Portugalia și România. Finanțat de Agenția Națională pentru Proiecte și Programe Comunitare din Suedia, proiectul a avut ca scop principal dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice și sprijinirea acestora în utilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți performanțele elevilor.

Coordonat de Municipalitatea Gagnef din Suedia, proiectul a implicat profesori suedezi care predau elevilor de 10-12 ani dintr-o zonă rurală, portughezi care lucrau cu elevi de 12-14 ani, într-o zonă suburbană Lisabonei, și români care predau la școli gimnaziale din Oradea.

Proiectul a inclus trei activități principale, urmărindu-se pe această cale îmbunătățirea performanței academice a elevilor prin utilizarea eficientă a instrumentelor digitale de predare ale profesorilor:

  1. Formarea profesorilor: activități de formare axate pe dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice.
  2. LTTA (Learning Teaching Training Activities): mobilități ale profesorilor pentru a explora organizațiile partenerilor și a împărtăși bune practici. Trei astfel de mobilități au avut loc în școlile fiecărui partener.
  3. Formarea directorilor: două semănării dedicate dezvoltării abilităților de leadership în digitalizarea școlilor.

Partenerii proiectului au fost Gagnefs kommun (Suedia), CJRAE Bihor (România) și Agrupamento de Escolas Da Damaia (Portugalia). Proiectul a avut o valoare totală de 31.326 EURO, cu un buget de 9.357 EURO alocat CJRAE Bihor.

Postări recente